-Dag 4 - Dåliga vanor!

ojojoj!
finns så många haha! nejdå men jag gör en lista på de som stör mig mest egentligen!

1. Äter alldels för mycket godis och annat skräp.
- detta skyller jag lite på min kära pojkvän som har körkort.. haha nej men har blivit väldigt mycket "nu åker vi till donken" eller "vi åker till hemköp och köper något gott!" osv... förr var jag enna tvungen att ta cykeln eller bussen (och bussen innebär att man ändå behöver gå halva biten, och på vägen hem så orkade jag oftast inte vänta på nästa buss så jag gick hem! så jag cyklade oftast...) ;) så detta har resulterat i att jag har gått upp en hel del!
nämligen 12 kilo på lite över ett år!


- vill inte ens veta hur många sånna hära jag tryckt i mig under bara ett år...


2. När jag blir arg så håller jag ofta tyst.
- Detta är en frukstansvärt dålig ovana. Jag har inte svårt att stå för de jag säger eller något sånt. det jag säger/skriver står jag för. annars säger jag det inte!
men när jag är arg så kokar jag inombords och min ängel på axeln säger åt mig att vara tyst.
dock så önskar jag ibland att djävulen på andra axeln kan ta över ibland...


-här var jag inte glad iaf! hatar när det man målar inte blir som man vill...

3. Att skjuta upp saker till sista stund!
Jag har alltid haft lätt för skolan. Speciellt teoretiska saker.
Mina poäng när jag gick ut var rätt medel, 205 poäng hade jag i nian.
Då måste man tänka på att jag nästan aldrig pluggade... otroligt dumt! för det jag lär mig nu ska jag ha med mig resten av livet!
men jag är en "plugga dagen innan" och detta har blivit en ond cirkel!
detta har gått bra hittils men nu känner jag att det börjar bli lite svårare och att jag verkligen måste ta mig själv i kragen, trots att jag egentligen inte bryr mig om Freuds drömteknik...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0