- Dag 8 - Värsta resan

Thailand för tre år sedan - kvällen innan vi skulle åka hem så ser vi på BBC att Island har fått ett vulkanutbrott. vi tänker inte mer på det, förräns våra grannar frågar om vi ska åka hem eftersom att landvetter flygplats var stängd.
Vi fick då, tillslut, reda på att vårat flyg stod kvar i sverige, hade inte ens kommit till göteborg utan stod i malmö.
så vi fick åka med buss in till phuket town. en timma ifrån där bodde ungefär. där fick vi checka in på ett 4 stjärnigt hotell med 35 våningar! usch var fint det var!
vi fick 3 extra dagar och på söndag kväll, efter att vi kommit hem ifrån stranden den tredje dagen så säger de att vi ska få åka hem. men eftersom allt fortfarande är stängt så skulle vi få åka till athen! så vi fick snabbt bege oss till flygplatsen och flyga i 10 timmar. de sa att de var kallt i grekland så vi drog på oss kläder och när vi kommer fram fick vi sitta på en parkering och vänta på bussar i 6 timmar i 28 grader! iiiisch!
bussarna skulle ta oss hem till sverige och de skulle ta ungefär 6 dagar!
inget någon var speciellt sugen på! men vi skulle iaf få bege oss till ett hotell och sova där över natten iaf, och sedan fortsätta dagen efter! men bussarna kom först och främst inte... men en buss kom iväg tror jag.
men efter sex timmar kom de ut till oss och sa att vi skulle få "testflyga" oss till sverige skulle dom stänga så skulle vi få vända eller landa i moskva...
kändes så där. men var så trött att ingen av oss orkade bry sig egentligen. vi fick sitta 3 timmar inne på terminalen och vänta på bussen som skulle vara på väg tillbaka.
när vi äntligen lyft så flyger i ungefär 6 timmar tror jag de var. och precis när vi kommit över svenska gränsen så stänger de landvetter!
så vi flyger istället emot stockholm arlanda. och vi hann precis landa innan dom även stängde denna!
vi fick spendera natten i stockholm och på morgonen så bussades vi till landvetter!

(även i år så var vi med om en tsunami. 80 cm men ändå. folk sprang och skrek att de skulle dö när larmet gick och de var inget dåligt larm heller. usch åt inte på en vecka efter de. hemskt när en värsta mardröm inträffar.)